Sukhothai: l'albada de la felicitat

Malgrat llevar-nos ben d'hora (a les 6:30), vam perdre el bus cap a Sukhothai que sortia a les 7:45. Per sort vam poder agafar el de les 8:30 sense cap recàrrec.
Cap a les 16:30 vam arribar a New Sukhothai, un "bus" local ens va dur a Old Sukhothai, on ens allotjariem.

L'endemà havent esmorzat vam llogar unes bicis per començar el dia a la ciutat emmurallada de Sukhothai, l'entrada ens va costar 100 bats (2'5 €) + 10 bts per les bicis. El temple més destacat de tots és el Wat Mahathat, i tot el conjunt de temples és Patrimoni Històric de la Humanitat!

La majoria dels temples estan en procés de reconstrucció, però malgrat això mantenen el seu esperit original. N'hi ha que imiten l'estil Cambodjà.

La visita amb bici es va fer molt amena perquè el dia ens va acompanyar. A més també vam visitar el Wat Si Chum (100 bts), el qual consta d'un mondop (estructura arquitectònica) que fa 15 m. d'alçada i 32 m2 de superfície, i ens va deixar al•lucinats el que contenia: un buda de 11m. d'alçada ocupant tot l'espai interior.

La tarda es va complicar una mica al veure que ens quedàvem sense bhats. Vam decidir buscar un lloc per canviar diners. Les bicis ens van ajudar a recórrer amb rapidesa el poble i adonar-nos que no podiem canviar diners enlloc! No vam tenir més remei que desplaçar-nos cap a New Sukhothai. Els bancs estaven tancats i vam acabar a un centre comercial dels afores. (Buf!!)
Resumint: potser ens hagués sortit més a compte treure els diners d'un caixer directament!

La visita a Sukhothai va valdre molt la pena perquè el Parc Nacional té un encant que fa que el poble sigui especial! :)

1 comentaris :

Maria GuillénV ha dit...

Quines explicacins tan detallades, m'encanta tot el que dius i pensar que és un lloc tan exòtic i diferent al nostre entorn!!!
Ens veiem aviat germaneta, disfruteu!!!