Varanasi

A l'hora d'esmorzar ens vam trobar amb una parella de gallegs amb els que vam decidir anar a negociar una barca. Vam anar amb ells a visitar el crematori principal (Manikarnika Ghat) i un suposat guia ens va explicar com funciona tot el ritual que fan les famílies. El senyor que ens va ajudar a trobar el crematori ens va voler portar a la seva botiga de seda, típic d'aquesta ciutat. Allà vam passar mig matí regatejant, fins que vam treure el que creiem que és un bon preu, juntament amb els gallegs.
Després cadascu va anar a dinar pel seu compte. Per fer temps fins l'hora de les barques vam donar tombs pels carrerons estrets fins que la calor i el cansament va poder amb nosaltres, i vam decidir comprar 3 pantalons per 500 rupies (7,57€). --> a les botigues els ventiladors s'agraeixen.
Després ens vam trobar amb l'altre parella al Ghat Dasashwamedh, des del qual vam agafar la barca que ens portaria per tota la costa vorejant els diferents Ghats que té el Ganges. Els ghats són les escales on la gent es banya, beu aigua del riu, fan cerimònies amb foc, etc.
A mesura que avançavem amb la barca s'anava fent de nit, fins que vam arribar al crematori on vam poder veure des d'uns 10 m. de distància la cerimònia de cremació. Va ser flipant!
Després d'això amb els gallegs vam decidir anar a tombar pels carrerons que comuniquen als Ghats, així vam anar a parar al Kedar Ghat. En aquest ghat vam presenciar el Puja, una cerimònia de culte al Ganges, en la qual vam fer la ofrena de la llum al riu.
Ens quedava molta nit per endavant, ja que agafavem un tren a les 00:40, així que vam anar a l'hotel a descansar del caos de la ciutat. Més tard al mateix hotel vam sopar amb els gallegs i ens vam despedir d'ells. Vam marxar a l'estació i vam agafar el tren amb una mica de retard.