Kathmandu-Bhaktapur

> Vam arribar a Kathmandu després d'un llarg trajecte de bus, i acompanyats de la Carol, una noia sevillana que vam conèixer al ràfting.
> Va costar una mica trobar un guesthouse que fos assequible per les nostres butxaques, però finalment el vam trobar, cèntric i al barri de Thamel (el més turístic de la vall). Els nepalins són molt diferents dels indis, són riallers, hospitalaris, però sobretot la societat en si es veu més moderna que a la Índia. La ciutat és caòtica però menys que les de la Índia, hi ha molta policia, entre ells moltes noies, i alguns dirigeixen el trànsit (uau!)
> L'endemà vam visitar la Durbar Square (7,5 euros!!), amb una targeta que ens van donar vam poder entrar a la nit també.
> Més tard vam anar a veure una zona de crematoris i temples hindús (Pashupatinath). Al temple principal només hi poden entrar els hindús.
> Vam dinar en un bareto apartat del tot, els plats eren molt picants, vam provar el "momos", una espècie de raviolis, però no ens va fer el pes. Els amos del bar eren molt simpàtics i amb ells vam poder parlar sobre les diferències entre el Nepal i la Índia. Després vam anar a l'estupa de Boudha, però no hi vam entrar, ja que els del bar ens havien dit que era molt més maca la de Swoyambhunath, que la visitariem més endavant.
> L'endemà vam anar a Bhaktapur: és un poble mooolt tranquil, pràcticament no hi ha trànsit i els carrers semblen trets de l'edat medieval. És molt xulo! La Durbar Square és més maca que la de Kathmandu.
> Per la tarda vam anar fins a Chiangu Narayan, un temple poc turístic, però val la pena perquè el trajecte amb bus recórrer un paisatge molt maco entre camps d'arròs. A Bhaktapur, vam sortir de nit a veure què s'hi coia als carrers, i ens vam trobar amb una processó! Semblava que veneréssin a un sant, però no sabem de què anava, tothom portava molt d'incens, vam acabar perfumats!
> L'endemà (ahir) vam tornar a Kathmandu, justament aquesta setmana ha coincidit amb el Festival Indra Jarta de la ciutat. Ahir era l'últim dia d'aquest festival, i el més espectacular. Sortia al carrer la deessa Kumari, una nena que viu en un temple de la Durbar Square tot l'any, i només surt al carrer en ocasió d'aquest festival. A més a més, també l'acompanyaven dues deesses més, la filla de Shiva i una altre. Als carrers hi havia mils de persones per assistir al festival, hi havia música, gent disfressada, i després de veure com tornaven la Kumari al temple, vam poder veure una dansa de màscares.
> Ara ens queda un dia i mig per estar aquí a Kathmandu, dimarts al migdia marxem cap a Delhi.